Forum KGB
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Mistress
2007-02-16, 20:11
Fotografia cyfrowa
Autor Wiadomość
algreholt 
Towarzysz
Czytacz Pospolity


Wiek: 38
Dołączył: 10 Lut 2005
Posty: 805
Skąd: Kielce
Wysłany: 2005-04-06, 12:23   Fotografia cyfrowa

Moim hobby jest fotografia cyfrowa, pewnie dlatego, że mam od niedawna swoją pierwszą cyfrówkę, może nie jest to lustrzanka ale spełnia swoje zadanie. Jest to zwykły Sony P32 bez zoomu optycznego ale całkowicie wystarcza jako pierwszy aparat dla niewykwalifikowanego fotografa, który ma więcej chęci niżumiejętności, takiego jak ja :)
Aparat ten jest zwykłym pstrykadełkiem, można ustawićtryb auto i nic nie robićpoza znalezieniem obiektu do zrobienia zdjęcia. Jak ktoś jednak chce coś pozmieniać to... dużo sobie nie pozmienia :P ale może np ustawić balans bieli czy ISO i kilka innych podstawowych funkcji. Do aparatu była dołączana karta pamięci Sony Memory Sticj 16 MB. Trzeba zaznaczyć, że nie jest to dużo. W najlepszej rozdzielczości czyli 2048X1536 mieści się ok 10 zdjęć ale w przyzwoitej rozdzielczości 1280X1024 już sięmieści 24 zdjęcia więc nie tak tragicznie. Gdyby ktoś chciał obejrzrć zdjęcia zrobione tym aparatem to zapraszam na moją stronę internetową ktoej adres znajdziecie w moim profilu nie przejmujcie się jej wyglądem gdyż niegdy nie robiłem strony www i muszę się jeszcze wiele nauczyć poza tym jetem teraz chory i nawet nie mam czasu by poprawić jej wygląd.
Jeśli ktoś ma aparat czy lubi robić zdjęcia niech o tym napisze. Powie jaki to model, czy warto go kupić czy jest z niego zadowolony. Jęli ktoś nie ma swojej stronki a chciałby pokazać swoje zdjęcie to by nie zwalniać serwera forum podawałem stronkę www.passionforpixels.com gdzie po zarejestrowaniu się można zamieścić swoje zdjęcie (1 dziennie) można nawet uzyskać o nim opinie od ludzi którzy się profesjonalnie zajmują fotografią, jeśli ktoś sie nei czuje na siłach by zamieszczać zdjęcie do komentarza to jest tam dział gdzie można zamieścić zdjęcie tylko po to by ktoś je zobaczył zdjęcie bedzie na stronie przez jakiś czas a potem zostanie usunięte, ale codziennie KAŻDY może dodać inne. Podajcie wtedy link do waszego zdjęcia, wtedy i my je zobaczymy. Można również zamieścić paczkę swoich zdjęć na freewebs do ściągnięci więc od strony technicznej nie powinno być problemów.
Jest ktoś jeszcze kto lubi fotografować?
_________________
All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost...
 
 
 
shyderca 
Licealista



Wiek: 41
Dołączył: 04 Lut 2005
Posty: 429
Skąd: Galway, R.O.I
Wysłany: 2005-04-06, 23:33   

Stara gwardia, ze sie tak wyraże, na razie...
Kupiłem sobie w wakacje aparat, nieduży, Sony, okazyjnie, nie jakiś tam, specjalnie zaawansowany technicznie, ale na początek wystarczający całkowicie. Pewien kabat znajomy, kupił sobie taki sam, aparat, i opisał już go pokrótce, więc nie będe sie powtarzać.
Dodam jedynie, że zdjęcie jeśli nie zajmuje wiecej niż 2mb, można dodać do posta, jako załącznik...

Np: widok z balkonu latem

_________________
Pierwsze Prawo Hartley'a
Możesz przyprowadzić konia do wody, ale dopiero jeśli przekonasz go, aby popływał na plecach - coś osiągnąłeś.
 
 
 
Robert 
Pierwszak



Wiek: 46
Dołączył: 14 Lip 2004
Posty: 54
Skąd: Lasu
Wysłany: 2005-04-19, 18:27   

Aparaty cyfrowe to fajny wynalazek. Też kupiłem sobie jakiś czas temu na allegro kodaka 2 megapiksele z 3 krotnym zoomem na kartę sd. Trochę zdjęć już tym aparatem zrobiłem i w sumie jestem z niego zadowolony (chyba z 2 tysiące zdjęć).
Jeśli będę zmieniał kiedyś to kupię taki który ma szybszy autofokus bo wadą cyfraków jest niestety długi czas oczekiwania na możliwość zrobienia następnego zdjęcia.
Filmy w takich aparatach to taki gadzet który jest rzadko używany a w moim przypadku długość takiego filmu nie przekracza chyba 3 minut a po tym czasie aparat musi zapisać to na karcie. Mój znajomy kupił sobie canona a850 i jest z niego bardzo zadowolony - ja sam chętnie bym na niego się zamienił :) . Aparat robi wrażenie solidnego i wygodnego w użyciu . Przypomniało mi się że przydałoby się możliwość założenia filtru polaryzacyjnego do takiego aparatu więc obiektyw musiałby posiadać możliwość jego założenia.
 
 
oneill 
Student
Świniopas



Dołączyła: 27 Lut 2005
Posty: 451
Skąd: RoI
Wysłany: 2005-04-26, 19:54   

Jest taka mozliwosc ale w tych bardziej "zaawansowanych" digitalach.
Podobnie jak mozliwosc nabycia pierscieni posrednich i tzw konwerterow (odpowiednikow obiektywow w lustrzankach).
Jestem zdania ze dobrze by bylo miec profesjonalnego digitala plus profesjonalna lustrzanke (jesli chce sie w to bawic na serio) - a nie popierdywac czyms co sie szumnie nazywa (i kosztuje) lustrzanka cyfrowa. Dwa w jednym nie zawsze zdaja egzamin choc mozna dumnie wypiac piers prezentujac takie cacko gdzies na wakacjach ;) to troche tak jak fajna bryczka (osobiscie wole szpanowac bryka niz aparatem - jesli mialabym do wyboru...)
Fotografia param sie od dawna (z przerwami) - kiedys moim hobby bylo robienie + wywolywanie zdjec czarno-bialych i sepii ale sie przytrulam w ciemni (zorganizowanej z kibla bez wentylacji) i na jakis czas dalam sobie spokoj. Potem musialam pozbyc sie dobrego aparatu z wyposazeniem dla wyzszych celow.
Ograniczal mnie brak uczciwego sprzetu dosc dlugo a robienbie zdjec "glupim jasiem" uwazam za profanacje.

Sprezentowalam sobie na urodziny niezly sprzet Nikon Coolpix 8700 (jeszcze go do konca nie "rozgryzlam") i mnostwo "podmiotow" do uwiecznienia na CD. Przydalby sie jeszcze troche lepszy photoshop ale nie mozna miec wszystkiego na raz...
Filmy owszem, mozna "krecic" na cyfrowkach ale dobrze jest miec do tego karte high speed i o odpowiedniej "wielkosci" bo szybko sie zapelnia - a poza tym film i tak jest w formacie Ouick Player czyli maly ekranik i rozdzielczosc niespecjalna. Lepiej jak sie chce robic filmy odlozyc kase na kamere digital (one tez maja mozliwosc robienia zdjec).

Licze na to, ze moj aparat niedlugo bedzie zarabial na siebie (i jak dobrze pojdzie na jakas sensowna lustrzanke - taaa, i wyposazenie... moze lepiej zostane przy digitalu i jego porzadnie wypase)

A takie dzielka wychodza...

_________________
Gdyby głupota miała skrzydła, to wielu trzeba by było z procy karmić
 
 
 
algreholt 
Towarzysz
Czytacz Pospolity


Wiek: 38
Dołączył: 10 Lut 2005
Posty: 805
Skąd: Kielce
Wysłany: 2005-05-04, 21:54   

Jeśli ktoś lubi fotogtrafię cyfrową, szukaaparatu i chce się dowiedzieć o nowościach sprzętowych, lub np porównać kilka jakiś konkretnych modeli, a może wziąć udział w konkursie "Photo of the Day" (Nagrody naprawdę robią wrażenie) to zapraszam na stronkę
http://www.steves-digicams.com/
_________________
All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost...
 
 
 
Mistress 
Przyjaciel forum


Wiek: 38
Dołączyła: 06 Lip 2004
Posty: 6946
Skąd: hmm
Wysłany: 2005-05-04, 22:42   

oneill, bardzo ładne to zdjęcie, jak tapeta na pulpit :)
_________________
____________________
I znowu jestem w niebie. :)
 
 
Konrad
Gość
Wysłany: 2005-05-05, 10:15   

Polecam rejestrację na stronie:
http://www.photoserver.us/
Założenie konta daje możliwość darmowego umieszczenia mnóstwa zdjęć własnej produkcji, stworzenia albumu, folderów tematycznych itp.

Świetne dla amatorów fotografii cyfrowej :) Polecam.
 
 
oneill 
Student
Świniopas



Dołączyła: 27 Lut 2005
Posty: 451
Skąd: RoI
Wysłany: 2005-05-05, 10:25   

takze www.imageshack.us

a propos - to zdjecie JEST na pulpicie mojego siostrzenca ;) w myslach czytasz czy co Mistress?

A, jeszcze pare takich perelek podrzuce... (na razie musze zmniejszyc format)

[ Dodano: 2005-05-05, 10:42 ]
Zdjecia robione wczoraj ok godz 21 na wzgorzu Duntryleague. Pogdybam sobie jednak troche "gdybym miala konwertery i filtry..." ale jak sie nie ma co sie lubi to sie uzywa wiecej photoshopu.
Efekty photoshopowe zamierzone zreszta zeby bylo ciekawiej.

Dun photoshp 2.jpg
Plik ściągnięto 153 raz(y) 58,05 KB

Dun photoshp 3.jpg
Plik ściągnięto 111 raz(y) 48,62 KB

Dun photoshp.jpg
Plik ściągnięto 122 raz(y) 45,43 KB

_________________
Gdyby głupota miała skrzydła, to wielu trzeba by było z procy karmić
 
 
 
Konrad
Gość
Wysłany: 2005-05-05, 12:30   

Oneill, zdjęcia są świetne! :)

Spróbuję wstawić jedną z fotek, które wysłałem na photoserver
(nie mogę :/ ale wstawiam link)
http://www.photoserver.us...482&img=029.jpg
 
 
algreholt 
Towarzysz
Czytacz Pospolity


Wiek: 38
Dołączył: 10 Lut 2005
Posty: 805
Skąd: Kielce
Wysłany: 2005-05-05, 14:20   

No oneill jestem pod wrażeniem, to ja malutki żuczek jestem przy Tobie :)
Załączam ostatnie dzieło mojego pstrykadełka, bez photoshopa :P

Resize of Sunset.JPG
Plik ściągnięto 110 raz(y) 25,45 KB

_________________
All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost...
 
 
 
oneill 
Student
Świniopas



Dołączyła: 27 Lut 2005
Posty: 451
Skąd: RoI
Wysłany: 2005-05-05, 19:27   

Hehe, dzieki - alescie mi ego podpompowali, zaraz wzbije sie w powietrze (i zapierdyle lbem o sufit...)
Na serio - mozliwosci aparatu plus odpowiedni wybor podmiotu i jakis photoshop to kazdy moze zostac debesciakiem. Uwazam ze jeszcze trzeba troche zeby te zdjecia nadawaly sie np na kalendarz dobrej jakosci i nie mowie tego z falszywej skromnosci tylko jako realista i ktos kto ma ambicje profesjonalne (bo na miss to za niska jestem a kims trzeba byc, no nie?).
Zdjecie algreholta tez mi sie podoba bo ma to cos co jest w zchodzie slonca, kolorystyka, nastroj... no nie wiem, to trzeba sfotografowac bo w slowa ujac sie nie da. Konrada jeszcze nie widzialam bo mam szybkosc netu... 12 kbps :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: - chyba warto za taaaakie widoki. Cos za cos.
Mnie personalnie bardzo podobaja sie fotoszopowane zdjecia bo sprawiaja wrazenie nierealnosci (gdzies widzialam takie wlasnie obrazki, nawet sciagnelam kilka i mam je do dzis jako tapety, chcialabym znalezc te stronke gdzie one byly zamieszczone). Tutaj w Irlandii jest cale mnostwo miejsc ktore po odpowiednim sfotografowaniu i bez fotoszopu wygladaja jak z bajki...
Ten grobowiec megalityczny ktory jest na zdjeciu znajduje sie ok 2 km w linii prostej od mojego domu, na wzgorzu zwanym Duntryleague (widze je z okna) i ma ok 2000 lat, nazywa sie Darby's Bed.
Bede Wam podrzucac cos niecos z czasem bo widze ze nie zapycham strony a przy okazji spopularyzuje moja druga ojczyzne :P

[ Dodano: 2005-05-05, 19:47 ]
cos jeszcze...

[ Dodano: 2005-05-05, 19:48 ]
Te juz bez fotoszopa

Dromin.jpg
Plik ściągnięto 109 raz(y) 60,41 KB

Lismore fountain.jpg
Plik ściągnięto 108 raz(y) 64,73 KB

Toem Tower sml.jpg
Plik ściągnięto 112 raz(y) 51,12 KB

_________________
Gdyby głupota miała skrzydła, to wielu trzeba by było z procy karmić
 
 
 
algreholt 
Towarzysz
Czytacz Pospolity


Wiek: 38
Dołączył: 10 Lut 2005
Posty: 805
Skąd: Kielce
Wysłany: 2005-05-09, 17:30   

No to ja doam jakieś zdjątko z piorunem, takie Wyspiarskie :P Bo u was pewnie częsciej pada niż nie pada a Ty oneill nam tu jakieś słoneczka pokazujesz 8)

Resize of DSC00454.JPG
Plik ściągnięto 113 raz(y) 31,24 KB

_________________
All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost...
 
 
 
oneill 
Student
Świniopas



Dołączyła: 27 Lut 2005
Posty: 451
Skąd: RoI
Wysłany: 2005-05-09, 22:02   

Algre - jestem pod wrazeniem :shock:
To sie fotografuje co rzadkosc stanowi ;) 8)
Ale zeby poziom wody sie podniosl proponuje to:
_________________
Gdyby głupota miała skrzydła, to wielu trzeba by było z procy karmić
 
 
 
algreholt 
Towarzysz
Czytacz Pospolity


Wiek: 38
Dołączył: 10 Lut 2005
Posty: 805
Skąd: Kielce
Wysłany: 2005-05-09, 22:05   

oneill napisał/a:
Ale zeby poziom wody sie podniosl proponuje to:

Czy mnie się wydaje, czy po "dwukropku" coś sie miało pojawić, ale może jednak się myle :P
_________________
All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost...
 
 
 
oneill 
Student
Świniopas



Dołączyła: 27 Lut 2005
Posty: 451
Skąd: RoI
Wysłany: 2005-05-09, 22:05   

zrobione wczoraj na Griston Bog (rezerwat przyrody w najblizszej okolicy)

Two suns sml.jpg
Plik ściągnięto 119 raz(y) 55,26 KB

_________________
Gdyby głupota miała skrzydła, to wielu trzeba by było z procy karmić
 
 
 
algreholt 
Towarzysz
Czytacz Pospolity


Wiek: 38
Dołączył: 10 Lut 2005
Posty: 805
Skąd: Kielce
Wysłany: 2005-05-09, 22:07   

oneill napisał/a:
zrobione wczoraj na Griston Bog (rezerwat przyrody w najblizszej okolicy)

I kto tu ma być pod wrażeniem, jak mi tak będziesz poprzeczkę stawiać wysoko to się w sobie zamknę :)
_________________
All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost...
 
 
 
oneill 
Student
Świniopas



Dołączyła: 27 Lut 2005
Posty: 451
Skąd: RoI
Wysłany: 2005-05-09, 22:10   

ales niecierpliwy :twisted:
_________________
Gdyby głupota miała skrzydła, to wielu trzeba by było z procy karmić
 
 
 
algreholt 
Towarzysz
Czytacz Pospolity


Wiek: 38
Dołączył: 10 Lut 2005
Posty: 805
Skąd: Kielce
Wysłany: 2005-05-09, 22:16   

No dobra jeszcze się w sobie nie "zamkłem" tym razem "Moje miasto nocą" ENJOY!

Resize of DSC01609.JPG
Plik ściągnięto 110 raz(y) 70,9 KB

_________________
All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost...
 
 
 
oneill 
Student
Świniopas



Dołączyła: 27 Lut 2005
Posty: 451
Skąd: RoI
Wysłany: 2005-05-09, 22:19   

Moj drogi - to sama natura tworzy, ja tylko jestem jej swiadkiem. Ty tez.
Ale dziekuje za docenienie mojego wysilku. :)

[ Dodano: 2005-05-09, 22:20 ]
No, no...
Miasto noca jak najbardziej. Tylko bez latajacych scyzorykow ;) :twisted:
_________________
Gdyby głupota miała skrzydła, to wielu trzeba by było z procy karmić
 
 
 
algreholt 
Towarzysz
Czytacz Pospolity


Wiek: 38
Dołączył: 10 Lut 2005
Posty: 805
Skąd: Kielce
Wysłany: 2005-05-09, 22:37   

oneill napisał/a:
Miasto noca jak najbardziej. Tylko bez latajacych scyzorykow

A myślisz, że skąd się wziął tytuł filmu "Dom latających sztyletów" :wink:
P.S. Czekam na kolejne prace tylko może nie w takim tempie bo myślę, że moje zbiory są troszkę mniejsze od Twoich... :D
_________________
All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM

Template NoseBleed v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

Forum administrowane przez: Grimlock, Nieznany