[Fsy] Lewis - "Opowieści z Narnii"
Odpowiedz do tematu

Pan Dzikus
:
Kronik Narnii jeszcze nie czytałem ale znajdują się dosyć wysoko na liście książek do przeczytania. Może w wakacje, gdy będę miał sporo czasu? W końcu to 7 tomów. Kiedyś oglądałem film, a może serial, na podstawie "Lwa, czarownicy i starej szafy" i bardzo mi się podobał. Widziałem też kawałek filmu na podstawie jakiejś dalszej części, (jakiś młody książe podróżował statkiem i dotarł do jakiegoś skarbu). Wtedy jeszcze nie wiedziałem, że ten film to na podstawie książki a gdy się dowiedziałem - postanowiłem przeczytać.

Co do kolejności tomów to też myślałem, że "Lew..." jest pierwszy i że ktoś popełnił błąd w numerowaniu ebooków z sieci, ale gdy jakiś czas temu naszła mni chętka na poszukanie informacji o tym cyklu to odkryłem oficjalną stronę Kronik Narnii i tam pisze wyraźnie, że "Lew..." jest drugi a "THE MAGICAN'S NEPHEW" pierwszy. Proszę zobaczyć na własne oczy.

http://www.narnia.com/chronicles/books/index.htm

sknerek
:
http://www.mediarodzina.c...e%B6ci+z+narnii

a tutaj proszę bardzo - stronka wydawnictwa Media Rodzina, która wydała "Opowieści" w Polsce

:
Witam.

Jeśli można się wtrącić, to racja leży po stronie Wydawnictwa "Media Rodzina" - to prawidłowa kolejność ksiąg Narnii. Na tej drugiej stronie w ogóle nie są one ułozone w kolejności. I to też w sumie nie wydaje się wielkim błedem, ponieważ kto czytał narniskie opowieści, ten wie, ze każdą księge można czytać wybiórczo i nie w kolejności. Np. jesli ja lubię Podróż "Wędrowca"..., to cztam te własnie część, a jeśli ktoś woli część srebrne krzesło, to czyta ten tom. Magia jest w kazdej części tak samo silna. :D

Co o tym myślicie?

Pozdrawiam

JAgusia

[ Dodano: 2005-02-04, 16:33 ]
A jeszcze coś. Na stronie http://www.narnia.com/chronicles/books/index.htm tak jest to ułozone, poniewaz autorzy strony kierowali się chronologią narnijską - od powstania Narnii do ostatniej bitwy. Normalna kolejność wiąże się ze współczesnymi bohaterami.

JAgusia

Sarah
:
Ja też, podobnie jak kilka innych osób tutaj uważam, że kolejność, w jakiej się czyta tą serię nie jest szczególnie istotna. Osobiście zaczynałam od "Lew, czarownica i stara szafa", ale późniejsze części czyałam na zasadzie "która mi akurat w ręce wpadnie, tę czytam" i nie wydaje mi się, bym wiele straciła czytając w ten sposób :)

:
Zgadzam się z Sarah, choć nie do końca - kolejność nie jest istotna, ale wydaje mi się, że pierwszą warto przeczytać "LCZiSSZ", a jako ostani "OB", wszystko co pomiędzy - w dowolnej kolejności :)
Pozdrawiam,
Adam

:
baksiu napisał/a:
A teraz jesli wierzyc dumnym zapewnieniom kreca nowa wersje z lepszymi efektami specjalnymi. Chociaz ja pamietam Kroniki i wcale nie uwazam zeby cos im brakowalo - nie bylo to super-ekstra ale mialo klimat jakby teatralnej sztuki.


zdaje sie ze kreci to wytwornia disneya, moze nie bedzie tak zle?

:
No wiec tak, filmem zajął sie Disney, zdjęcia robione w Nowej Zelandii ale takze ... w Polsce !!! Film ma trafic do kin pod koniec roku, rezyserem jest Andrew Adamson ktory nad tym filmem pracuje miedzy innymi z ekipą od Władcy Pierścieni, wiec wydaje sie ze powinno być ciekawie :D Ja w kazdym razie na pewno zjawie sie w kinie :D

Co do kolejnosci czytania to zgadzam sie z tym ze na początek przydałobysie przeczytac "Lwa, ..." i wg.wydawnictwa PAX (jestem szczesliwą posiadaczką 2óch krubych ksiąg o Narni tego wlasnie wydawnictwa) takze jest to czesc pierwsza :)

Destruction leads to the very rough road
But it also breeds creation ....
:
Powiedzcie mi, a co sadzicie o nawiazaniu do chrzescijanstwa w "Opowiesciach..."? Wedlug mnie sa baaaardzo widoczne, zreszta sam autor o nich wspominal. :)

Jako dziecko wiadomo nie zauwazylam ich. potem przeczytalam ksiazke tylko pod tym katem i wiele rzeczy stalo sie jasniejszych..

Niech bedzie chwala za ten czas...
:
Desdemona napisał/a:
Powiedzcie mi, a co sadzicie o nawiazaniu do chrzescijanstwa w "Opowiesciach..."? Wedlug mnie sa baaaardzo widoczne, zreszta sam autor o nich wspominal. Smile

Jako dziecko wiadomo nie zauwazylam ich. potem przeczytalam ksiazke tylko pod tym katem i wiele rzeczy stalo sie jasniejszych..


Może i trochę po czasie ale no cóż.
C.S. Lewis był człowiekiem bardzo religijnym, wraz ze swym przyjacielem, szerzej znanym jako J.R.R. Tolkien, interesował się różnymi ciekawymi rzeczami. Z tym, że John był taki bardziej fantastyczny, zaś Lewis duchowy. To, że w jego książkach jest tyle z wiary to zabieg celowy, gdyż o ile pamiętam, a pamieć jest rzeczą zawodną, chciał udowowdnić Ronaldowi, że wiara też może być tematem książki. O ile jeszcze dobrze myślę, to napisał on jeszcze jakąś Bardzo wierzącą książkę, lub cykl, lecz uczelnia, całkowicie mnie już wyprała z mózgu, przeprasza. Mam nadzieję, że coś pomogłem?

:
wczoraj widzialem w wypozyczalni wideo 4 kasety z Narnia.
zapragnalem je zobaczyc,
niestety jakosc slaba, a postacie to przebierance. tragiczne. film z roku 1990. choc dla dzieci moze byc. wygladal jak teatrzyk;]

szkoda. moze kiedys zrobia porzadny film. tak jak Tolkienowi...

Si tibi vis omnia subicere, te subice rationi.

--
korzystam z: IPhone 3G
:
monos napisał/a:
wczoraj widzialem w wypozyczalni wideo 4 kasety z Narnia.
zapragnalem je zobaczyc,
niestety jakosc slaba, a postacie to przebierance. tragiczne. film z roku 1990. choc dla dzieci moze byc. wygladal jak teatrzyk;]

szkoda. moze kiedys zrobia porzadny film. tak jak Tolkienowi...


W styczniu premiera "Lwa, czarownicy...". W sieci dostępny jest już trailer :) .

:
powaznie?
kto gra? kim jest rezyser?
podaj prosze link www;]

Si tibi vis omnia subicere, te subice rationi.

--
korzystam z: IPhone 3G
:
fajna animacja! dzieki!!

niech ktos wstyawi ci ikonke pomogł;]

[ Dodano: 2005-05-25, 23:01 ]
i to ma juz byc w te swieta, super !!
;]

Si tibi vis omnia subicere, te subice rationi.

--
korzystam z: IPhone 3G
:
Z pewnoscia bedzie to jeden z tych szczegolnych filmow, na ktore pieniadze wydam z przyjemnoscia:) Faktycznie jest to klasyka, klasyka ktora nie pozwala o sobie zapomniec:) Ile lat mieliscie kiedy po raz 1 czytaliscie ta serie?? Ja o ile dobrze pamietam, bylam w 4 klasie szkoly podstawowej.
Ale ostatnio do niej wrocilam:) Przeslijcie mi prosze rowniez te ebooki na aepapaj@poczta.onet.pl
Z gory dziekuje
(a i wybaczcie brak polskich znakow, jestem na komputerze z systemem linuxa i jakas dziwna klawiatura:))

...Cogitationis poenam nemo patitur...
:
nilla - pożyczam ci całą Narnie... Wstyd się przyznać, ale ja przeczytałam tylko Lwa, Czarownice i starą szafę - a powód jest prosty: reszta serii zaginęła w mrokach porządków i dotąd nie wychynęła na światło dzienne ;]
Ale się poprawię, złaszcza że filmik ma wyjść :)

:
wracając do początkowych postów to chciałam się pochwalić że do "Opowieści".. trafiłam dopiero w "bardzo dorosłym" wieku.. i też jestem pod wrażeniem powrotu magii z dawnych lat...

mechtylda

:
całą Narnie przeczytałam już dawno, te stare filmy też obejrzałam, mam nadzieję że nowa wersja będzie o niebo lepsza:):)
a do czytania chyba też wrócę żeby sobie przypomnieć niektóre fragmenty:):)

:
Kore, dziękuję bardzo, dopiero teraz odebrałam:) Ja wręcz nie mogę się już doczekać stycznia. To będzie dobry film:)

...Cogitationis poenam nemo patitur...
:
Jeśli o mnie chodzi to mam wrażenie że ten nowy film będzie dużo lepszy niż książki, które momentami robią sie nudne.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.